Cara Nk Buat Muka Surat Pada Microsoffot Work
Gambar 1 2 ok selepas selesai langkah 1 anda di khendaki hightlight semua tajuk teks yang anda tulis seperti di gambar 1. Asingkan muka depan abstrak dan isi laporan. Penting untuk memperhatikan cara yang benar membuat kop surat, terutama menggunakan microsoft word. Lalu beralih ke tab new.
Materi pengaturan kertas / page 2. Cara masukkan nombor muka surat di microsoft word roman. File master cara membuat kop surat otomatis dengan word, ada di link berikut: #microsoftword #tutorial #thesismalaysia #formatapa khabar semua, hari ini saya buat tutorial sikit berkenaan cara nak pisahkan nombor muka surat antara yang. Assalamualaikum & hai semua ������������ dalam tutorial ini saya akan kongsikan bagaimana cara masukkan nombor muka surat di dalam microsoft word. Kemudian kamu akan melihat beberapa template dengan kategorinya.
Cara Nk Buat Muka Surat Pada Microsoffot Work. Sekiranya anda menyebut lebih daripada satu kejadian, bahagikannya kepada 2 perenggan berbeza dan akhiri perenggan dengan kualiti yang perlu diserlahkan dengan setiap contoh. Anda mungkin biasa dengan kebimbangan diminta menulis surat cadangan watak. Pemikiran pertama ialah biasanya "bagaimana dalam dunia anda menulis satu?" Dan pemikiran ini dengan cepat diikuti oleh soalan seperti "apa yang perlu dilakukan Saya katakan?" Dan "Bagaimana jika saya mengatakan sesuatu yang salah dan membuat orang itu kelihatan buruk?"
Ketakutan dan soalan yang tidak dijawab boleh menjadi sangat merisaukan . Tetapi, yakinlah bahawa jika anda mengenali orang yang akan anda tulis dan menggunakan maklumat yang dibentangkan dalam artikel ini, anda tidak perlu risau.
Mula Menulis Surat.
LANGKAH 1. Tarikh & Alamat
Orang yang membaca surat anda akan ingin mengesahkan bahawa rujukan itu adalah terkini. Sertakan juga alamat penuh anda
LANGKAH 2: Salam
Mulakan dengan salam. Jika anda tahu nama penuh orang yang ditujukan surat itu, gunakannya. Menggunakan nama pertama dan nama keluarga mereka akan meningkatkan profesionalisme, dan oleh itu kredibiliti surat itu.
Jika anda tidak tahu alamat orang yang dialamatkan, atau tidak pasti sama ada mereka adalah orang yang betul untuk menghantar surat itu, gunakan "Kepada Siapa Yang Membimbangkan". Walau bagaimanapun, jika anda tahu tajuk orang yang dituju, anda boleh menulis, sebagai contoh, "Pengarah Sumber Manusia yang dihormati" untuk memperibadikan surat itu sedikit lagi.
Elakkan menggunakan "Tuan atau Puan" serta Cik, Puan, Cik, atau Encik
Lagipun, berapa banyak kredibiliti surat anda jika anda menulis kepada "Puan Sydney Smith" hanya untuk mengetahui bahawa "Sydney Smith" adalah seorang lelaki? !
LANGKAH 3 - Pembukaan
Pembukaan biasanya perenggan hanya satu atau dua ayat. Perenggan pembukaan harus menerangkan siapa anda, perkara yang anda ketahui tentang orang yang dirujuk dan cara mereka boleh mendapat manfaat daripada pengetahuan anda.
LANGKAH 4 - Badan
Isi ialah bahagian terpenting surat. Anda boleh mempunyai beberapa perenggan. Di sinilah anda membuat kes untuk orang itu anda merujuk dengan menerangkan pengalaman anda dengan mereka dan memberi contoh kualiti atau kebolehan cemerlang orang itu.
Anda harus cuba memasukkan sekurang-kurangnya satu hingga tiga kualiti terbaik dalam diri orang itu semasa menulis surat itu. Kualiti ini harus dikaitkan.
Katakanlah, sebagai contoh, orang yang anda tulis adalah jujur, boleh dipercayai, kreatif, bertanggungjawab dan bekerja keras. Sekarang, andaikan mereka juga sedang mencari jawatan penyelia. Seorang penyelia harus, antara sifat-sifat lain, bersikap mesra (boleh bergaul dengan orang lain), jujur dan bertanggungjawab. Jadi, adalah lebih baik untuk membina surat anda berdasarkan sifat-sifat ini.
Contoh-contoh ini hendaklah ringkas dan jelas, supaya pembaca dapat memahami tahan dengan mudah. Biasanya, satu perenggan tidak lebih daripada 3 ayat untuk setiap kualiti sepatutnya cukup.
Dua nasihat yang sangat kuat: Apabila menulis surat rujukan watak, jangan berlebihan berkongsi kualiti positif orang itu dan jujurlah.Adalah penting untuk memahami maksud sesuatu. Orang yang akan membaca surat anda sudah menganggap bahawa penulis surat sedang "memperbesar" orang yang mereka rujuk. Jadi, untuk memastikan surat anda lebih boleh dipercayai, anda harus memberikan bukti bahawa pandangan tinggi anda terhadap orang itu adalah sah. Ini boleh dilakukan dengan menerangkan fakta khusus tentang orang yang anda rujuk. sedang merujuk.
Bercerita yang boleh dipercayai, cerita pendek tentang orang yang anda kenali adalah cara yang bagus untuk mengekalkan kredibiliti tanpa terdengar melambung. Dalam melakukan ini, pengalaman harus menggambarkan kualiti positif seseorang. Ia sepatutnya menjadi contoh bagaimana orang itu berkelakuan.
Jika anda merujuk kepada lebih daripada satu kejadian dalam perenggan anda, bahagikannya kepada dua perenggan dan akhiri setiap perenggan dengan kualiti yang anda ingin serlahkan dengan setiap kejadian.
LANGKAH 5: Penutup
Penutupan ialah bahagian terakhir dan tidak perlu panjang. Ia meringkaskan dan mengukuhkan kepercayaan anda terhadap orang yang anda rujuk, sebab anda percaya mereka memenuhi kelayakan dan mengandungi pengesyoran sebenar anda.
Anda boleh menggunakan bahagian ini untuk bercakap tentang diri anda .
LANGKAH 6 - The Valediction
Surat anda hendaklah ditutup dengan ucapan penutupan atau penutupan percuma seperti "Ikhlas".
Tinggalkan tiga ruang dan taip nama anda. Sertakan tajuk anda jika ia akan membantu orang yang anda tulis surat itu.
Lengkapkan surat dengan tandatangan anda.
Nota sampingan: Sertakan maklumat hubungan untuk orang yang membaca surat anda supaya mereka boleh menghubungi anda sekiranya maklumat lanjut diperlukan. Tetapi, menambah maklumat ini kadangkala boleh menjadi panggilan penghakiman.