Slide Kursus Penulisan Surat Rasmi Dan Memo Berkualiti

Pengetahuan dan kemahiran yang lebih mantap tentang penggunaan laras bahasa melayu baku dalam penulisan dokumen rasmi yang berkualiti. Penulisan surat, memo dan email rasmi 4/2/2015 1 zailan zaiyus57@yahoo.com hp 0192697004; Alamat rasmi agensi berkenaan contoh : Ringkas padat dan jelas ii.

Penulisan Surat Rasmi Dan Memo Berkualiti
Penulisan Surat Rasmi Dan Memo Berkualiti

T f kursus pengukuhan dan b pemantapan integriti perkhidmatan. Surat rasmi merupakan satu daripada medium komunikasi rasmi dalam urusan pentadbiran kerajaan bagi menyampaikan hasrat, arahan, transaksi dan aktiviti antara organisasi yang akhirnya menjadi rekod atau dokumen rujukan dalam tadbir urus sesuatu jabatan. Bahasa dlm komunikas i bertulis 1 surat rasmi • definisisurat rasmi •. Tidak menimbulkan sikap negatif kepada pembaca 10. Memo jabatan 4.0 bahasa memo gaya bahasa menulis memo berbeza dengan gaya penulisan surat rasmi. Kursus penulisan surat rasmi dan memo berkualiti anjuran:

Slide Kursus Penulisan Surat Rasmi Dan Memo Berkualiti. Tapak web "bantuan penulisan" saya mendapat lebih 2 juta lawatan setiap tahun. Mereka menyediakan templat dan maklumat untuk membantu penulis. Dengan pelawat yang ramai itu, saya mendapat idea yang cukup tepat tentang perkara yang dicari orang dalam cara bantuan menulis surat. Malah, sebilangan besar orang tiba di tapak saya berdasarkan frasa carian "surat perniagaan".

Pada pandangan pertama, istilah "surat perniagaan" kelihatan logik. Tetapi, tunggu sebentar di sini! Apakah maksud "surat perniagaan" sebenarnya? Nampaknya mereka tidak pasti. Ia berpunca daripada ini: pencari adalah sama ada pemilik atau pekerja perniagaan dan mesti menulis surat tentang perniagaan mereka. Oleh itu, frasa carian mereka "surat perniagaan".

Saya sering mendapat e-mel daripada orang yang bertanya kepada saya sama ada saya mempunyai sebarang templat surat perniagaan, atau jika saya boleh menulis surat perniagaan kepada mereka. Mereka selalu bertanya kepada saya jenis surat perniagaan yang mereka cari dan tujuannya. Memang benar bahawa "surat perniagaan" boleh digunakan untuk merujuk kepada banyak jenis surat.

Oleh itu, seluruh artikel ini akan menerangkan dengan tepat apa itu surat perniagaan.

Walaupun penggunaan e-mel secara meluas dalam perdagangan hari ini, surat perniagaan tradisional masih menjadi cara utama kebanyakan perniagaan berkomunikasi secara rasmi dengan pelanggan mereka dan perniagaan lain.

Ini adalah benar terutamanya untuk perniagaan yang ingin membuat perjanjian. E-mel bagus untuk kebanyakan kerja penyediaan. Walau bagaimanapun, surat perniagaan rasmi selalunya diperlukan untuk "memeterai" perjanjian itu.

Terdapat dua kategori keseluruhan surat perniagaan: perniagaan ke perniagaan dan perniagaan kepada pelanggan.

Trending Now..

Popular Posts

Contoh Surat Rasmi Tidak Hadir Ke Mesyuarat

Contoh Surat Rasmi Permohonan Cuti Kepada Guru Besar

Cikgu Dapat Surat Jelita

Contoh Surat Lawatan Ihsan Ke Pejabat Kerajaan

Contoh Surat Pelepasan Kenderaan Kepada Jpj

Surat Pekeliling Ikhtisas Guru Bimbingan Dan Kaunseling

Contoh Surat Kiriman Tidak Rasmi Tentang Pertandingan Basikal Bukit

Contoh Surat Permohonan Cuti Kelas

Contoh Surat Pemberitahuan Melangsaikan Yuran

Contoh Surat Makluman Lantikan